Cum realizezi o campanie Google Ads – Search de succes




 

Atunci când vorbim de pornirea unei campanii de promovare prin Google Ads, lucrurile pot părea simple. Și chiar sunt. Sunt simple dacă vrei să pornești o campanie cât mai rapid și să începi să ai trafic imediat.

Prima oară când deschizi interfața Google Ads, din câteva setări ești up-and-running, click-urile încep să vină și, ce e cel mai important pentru Google, începi să plătești acele click-uri.

O campanie corect realizată, însă, nu este la fel de ușor de pornit și configurat. Ai, mai jos, cele 5 puncte esențiale pe care trebuie să le bifezi atunci când realizezi o campanie de PPC prin Google Ads:


 

  1. Research-ul cuvintelor cheie (pozitive / negative)

Primul lucru pe care trebuie să îl faci este să îți notezi cuvintele cheie după care crezi că te vor căuta oamenii pe Google. Nu am spus întâmplător cuvintele după care “crezi”.

Folosind Tool-ul “Keyword Planner” de la Google, vei observa că oamenii caută serviciile / produsele pe care le oferi în multe feluri. Va trebui să extragi de aici acele cuvinte care sunt relevante pentru tine și abia apoi să faci lista finală de cuvinte pentru campania ta.

Tot aici vei găsi și primele cuvinte negative pe care le vei adăuga în campania ta. Cuvintele negative sunt acele cuvinte care, alăturate unor căutări relevante pentru tine, vor bloca afișarea anunțului. Spre exemplu:

“Ceasuri Barbatesti” – Este o căutare relevantă pentru un magazin care vinde ceasuri

“Ceasuri Barbatesti Ieftine” –  Dacă ceasurile vândute de acel magazin sunt din gama premium, e clar că nu trebuie să apară în căutări care conțin cuvântul “ieftin”

 

  1. Structurarea Campaniei

O campanie de Google Ads – Search trebuie structurată corect, altfel aceasta nu va performa cum trebuie. Vor apărea conflicte între cuvintele cheie, vor fi afișate anunțurile greșite pentru anumite cuvinte cheie, vei avea o relevanță scăzută a anunțurilor, iar toate astea vor duce la costuri mai ridicate în campania ta.

Structura unei campanii este formată pe mai multe nivele:

Campania > Grupurile De Anunțuri (fiecare având anumite cuvinte cheie) > Anunțurile

O regulă simplă pe care ar trebui să o respecți pe cât posibil este să realizezi cât mai multe grupuri de anunțuri.

Dacă vinzi pantofi de mai multe tipuri, crează grupuri de anunțuri pentru fiecare tip de pantofi (pantofi sport, pantofi eleganți etc.), fiecare având cuvinte cheie relevante și anunțuri care să conțină acele cuvinte.

Cea mai sigură metodă de a obține o structură perfectă este realizarea acesteia manual. Bineînțeles că, în anumite situații, acest lucru este imposibil, cum ar fi situațiile în care ai mii de produse și sute de categorii care se schimbă în permanență. În această situație poți apela la generarea dinamică a anunțurilor, dar acesta este un subiect despre care vom discuta în alt articol.

 

  1. Structurarea Website-ului

Atunci când un potențial client caută un anumit produs sau serviciu în online, el trebuie să ajungă la el în cât mai puțini pași. Tocmai de aceea, după ce dă click pe anunțul tău, el trebuie să ajungă neapărat fix la produsele / servciile pe care le-a căutat. Spre exemplu:

Dacă vinzi genți și observi că în campania ta sunt multe căutări de tipul “genți de piele”, ar trebui să creezi o categorie pe site-ul tău care să conțină doar genți de piele și să trimiți tot traficul din acele cuvinte cheie pe acea pagină.

Dacă cineva caută “genți de piele”, vede un anunț de tipul “Avem Genți De Piele – Dă Click Aici” și după ce ajunge pe website îi sunt prezentate o multitudine de genți și trebuie să le caute sau să le filtreze singur, îți garantăm că rata ta de conversie va scădea considerabil.

 

  1. Implementarea de tracking

Din păcate, marea majoritate a campaniilor de Google Ads funcționează fără a avea implementate sisteme de tracking a vizitatoriilor și a conversiilor.

Fără a știi exact care cuvinte cheie îți aduc cele mai multe lead-uri / vânzări și la ce costuri vei rula o campanie bazată doar pe bănuieli.

 

  1. Optimizare

Ultimul punct este, poate, și cel mai important. În ce constă? E simplu: În analiza punctului 4 (datele despre vizitatori și conversii) și repetarea punctelor 1, 2 și 3.

Indiferent că e prima oară când faci o campanie de Google Ads sau că vorbim de o companie specializată în PPC, niciodată nu există formula ideală și singurii care știu cel mai bine ce funcționează sunt vizitatorii.

Eliminarea anunțurilor și cuvintelor cheie neperformante, adăugarea de noi anunțuri și cuvinte cheie negative, restructurarea website-ului în funcție de noi strategii de campanie, modificarea bid-urilor în funcție de orele / zilele mai performante, toate acestea sunt task-uri care sunt esențiale în succesul unei campanii de Google Ads sau de PPC în general.


 

Așadar, o campanie de Google Ads – Search este un lucru simplu de realizat, dar extrem de dificil de perfecționat.

Dacă ai nevoie de un sfat scrie-ne aici, sau cere-ne o ofertă aici.

Ai deja o campanie de Google Ads? Solicită un Audit GRATUIT.