Google Ads vs Facebook Ads




Când te gândești la promovarea online, Facebook și Google sunt cu siguranță primele platforme care îți vin în minte indiferent de domeniul în care activezi.

Când vine vorba de diferențele dintre aceste două canale de marketing online, putem înșira pagini întregi de puncte prin care se diferențiază, de la modalitați de bid, la formatul anunțurilor, tipuri de utilizatori etc.

Cea mai importantă diferență însă (și cea despre care vom vorbi astăzi) este tipul de target pe care cele două platforme ți-l pot aduce. Ca să fim mai exacți, vorbim de stadiul în care se află acel target (potențialul tău client) atunci când îți vede reclama.

Să le luăm pe rând:


Facebook Ads:

Atunci când realizezi o campanie pe Facebook poți alege tipologia oamenilor la care vrei să ajungi în funcție de acțiunile lor trecute. Ce înseamnă asta? Înseamnă că Facebook urmărește activitatea utilizatorilor săi pe platforma sa și nu numai și înțelege ce interese are persoana respectivă, ce a achiziționat în trecut, în ce locuri a fost etc.

Având aceste informații poți crea target-uri în funcție de vârstă, sex, domiciliu, interese și hobby-uri, tipul de dispozitiv folosit etc.

De reținut: Prin Facebook, reclama ta ajunge la oameni în funcție de ceea ce au făcut în trecut

Google Ads:

De cealaltă parte, Google-ul te aduce în fața potențialilor clienți în funcție de acțiunea lor din acel moment. Ex: Caută anumiți termeni pe Google Search, se uită la un anume tip de video pe Youtube, citește un articol pe un anume blog.

Practic, reclama ta va fi arătată exact în momentul în care un potențial client își arată interesul către produsele / tipurile de produse oferite de tine.

Chiar dacă există posibilitatea de a targeta persoane în funcție de activități trecute, aceste date sunt mult mai limitate decât ceea ce îți poate oferi Facebook-ul.

De reținut: Prin Google, reclama ta ajunge la oameni atunci când caută activ produsele / serviciile tale


Ce platformă să alegi?

Acum că am înțeles care este diferența majoră între cele două platforme, cum știi care este cea potrivită pentru tine?

Deși nu există un răspuns universal valabil, îți putem oferi un sfat după care să te ghidezi atunci când începi promovarea online. Alege platforma în funcție de tipul de achiziție pe care potențialii tăi clienți îl vor face:

  • Achizițe de tip one-time sau foarte rară

Dacă vinzi produse sau servicii care se achiziționează o singură dată într-o perioadă lungă de timp (ex: parchet, mobilier, servicii / produse pentru nuntă etc.) atunci te sfătuim să începi cu Google Ads.

Aceste tipuri de achiziții trebuie obținute rapid, iar șansa ca tu să obții achiziția este să fii acolo exact când acea persoana vrea să achiziționeze.

  • Achiziții recurente

Când vorbim de produse și uneori chiar și servicii care în mod normal se achiziționează de mai multe ori într-o perioadă relativ scurtă de timp, platforma Facebook Ads mai potrivită pentru început.

Spre exemplu, o persoană care a achiziționat un sac de mâncare de câni online este foarte probabil să vrea să repete achiziția și în următoarea lună, așadar informația că a achiziționat în trecut acea mâncare este mai mult decât suficientă.

Același principiu se aplică și pentru domenii precum modă, livrări de mâncare etc.


Concluzii

Este foarte important să reții totuși că sfaturile de mai sus sunt doar un ghid pe care trebuie să îl înțelegi și să îl aplici, sau nu, în funcție de afacerea ta și de posibilitățile de targetare pe care fiecare platformă ți le oferă.

Pentru a avea rezultatele cele mai bune în online, cel mai probabil abordarea potrivită este crearea unei strategii complete pe ambele platforme.

Dacă tot nu ești sigur de unde să începi, ne poți pune o întrebare aici.