Un “truc” pentru a-ți îmbunătății campania




Atunci când creezi o campanie de search pe Google Ads te folosești de cuvinte cheie ca să arăți anunțurile tale pentru căutări relevante.

Ceea ce nu mulți știu, însă, este că, pe lângă tipurile de cuvinte cheie pe care cei de la Google ți le prezintă ca opțiuni, mai există o modalitate de adăugare a cuvintelor cheie care te poate ajuta enorm.

Pentru a înțelege acel tip de cuvânt cheie trebuie să înțelegem, mai întâi, opțiunile de bază:


 

  1. Broad Match

Broad Match este tipul de căutare cel mai ușor de utilizat și, totodată, cel mai puțin performant. Atunci când adaugi un cuvânt cu Broad Match, cuvântul acela este, de fapt, un ghid pentru Google Ads, prin care îi arăți care sunt tipurile de produse / servicii pe care le oferi, iar anunțul îți va fi afișat în toate căutările pe care algoritmul celor de la Google le consideră relevante.

Acest lucru duce la afișări care nu sunt deloc relevante pentru afacerea ta și click-uri care nu au niciodată potențialul de a se transforma în clienți sau lead-uri.

Ex:

Cuvânt cheie: Cercei Femei

Căutări în care anunțul tău va apărea: Cercei femei, Bijuterii, Accesorii Femei, Magazin de bijuterii, Cercei De Aur, Cercei De Argint etc.

 

 

  1. Exact Match

Cu acest tip de potrivire lucrurile stau foarte simplu. Anunțul tău va fi afișat atunci când căutarea se potrivește exact cuvântului cheie adăugat.

Este de menționat că sunt luate în considerare și greșelile de tipar, pluralul și singularul, iar anunțul tău va fi afișat și pentru aceste căutări:

Ex:

Cuvânt Cheie: [Cercei Femei]

Căutări în care anunțul tău va apărea: Cercei femei, Cercei femeie

Căutări în care anunțul tău NU va apărea: Femei cercei, Bijuterii femei, Cercei de argint pentru femei, Cercei de aur

 

 

  1. Phrase Match

Potrivirea de tip Phrase Match este una foarte eficientă, atât timp cât campania este în permanență optimizată și cât timp sunt folosite cuvintele cheie negative.

Cu acest tip de cuvânt cheie, anunțul tău va fi afișat atunci când căutarea conține cuvintele adăugate, în aceeași ordine, chiar dacă acea căutare conține și alte cuvinte înainte sau după fraza ta.

Ex:

Cuvânt Cheie: “Cercei Femei”

Căutări în care anunțul tău va apărea: Cercei femei de argint, Modele cercei femei. Magazin online de cercei femei

Căutări în care anunțul tău NU va apărea: Bijuterii Femei, Cercei de argint pentru femei

 

 

  1. Broad Match Modifier (TIPUL DE POTRIVIRE SECRET!)

Chiar dacă nu e tocmai un secret, acest tip de potrivire este unul foarte rar folosit pentru că Google-ul nu îți prezintă această opțiune în setările unei campanii.

Din păcate, foarte puține agenții sau specialiști PPC folosesc această opțiune.

Acest tip de potrivire este una care, în foarte multe cazuri, poate înlocui cu succes tipul Phrase Match și poate aduce cuvinte cheie relevante și cu potențial mare de conversie, care se pierd prin adăugarea de cuvinte Phrase Match.

Pentru a folosi Broad Match Modifier, trebuie să adăugăm înaintea fiecărui cuvânt simbolul “+”.

Principiul de potrivire a cuvintelor cheie este următorul: Pentru a fi afișat anunțul, căutarea trebuie să conțină toate cuvintele care au simbolul “+” în față, indiferent de poziția lor în căutare și de prezența altor cuvinte.

De asemenea, această căutare este eficientă doar atunci când optimizarea campaniei și a cuvintelor cheie se face în permanență.

Ex:

Cuvânt Cheie: +Cercei +Femei

Căutări în care anunțul tău va apărea: Cercei femei de argint, Cercei de argint pentru femei, Magazin online pentru femei care vinde cercei

Căutări în care anunțul tău NU va apărea: Bijuterii Femei, Accesorii Femei, Cercei De Argint


 

Campania de search înseamnă mult mai mult decât adăugarea corectă de cuvinte cheie, dar, fără această bază, o campanie nu are cum să performeze la adevăratul ei potențial.

Ai deja o campanie și nu ai rezultatele pe care le așteptai? Solicită un Audit GRATUIT.

Vrei să începi promovarea prin Google Ads? Cere o ofertă!